سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلت را با اندرز زنده ساز [امام علی علیه السلام ـ در نامه اش به پسرش امام حسن علیه السلام ـ]

AlirezA24h

در یک پیروزی جدید در جنگ الکترونیک چین ـ آمریکا، چینی‌ها با استفاده از لیزر، موفق شدند ماهواره‌های جاسوسی آمریکا را کور کنند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، وابسته مرکز ملی مطالعات فضایی فرانسه (cnes) مستقر در آمریکا، با ارسال متنی به این مرکز خبر داد که آمریکا‌یی‌ها شدیدا نگران پیشرفت چینی‌ها در زمینه استفاده از لیزر برای کور کردن ماهواره‌های جاسوسی آمریکا هستند.

بنا بر اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های علمی غرب، ماهواره‌های «keyhole» متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا، به تازگی در حال گذر از فضای کشور چین و عکسبرداری از مناطق این کشور، هدف حملات لیزری قرار گرفته و تعداد زیادی از سلول‌های گیرنده فوق حساس آنها تخریب شده است. در پی این حملات، آمریکایی‌ها در حال آزمایش سلول‌های فوتوالکترونیک این ماهواره‌ها در مقابل تشعشعات لیزری هستند.

مرکز مطالعات فضایی فرانسه در پایان گزارش خود می‌افزاید: سیستم‌های فضایی و ماهواره‌ای اهداف سهل‌الوصول و ضربه‌پذیری هستند، چرا که مدار چرخش و زمان گذر آنها در مناطق گوناگون، حول کره زمین قابل پیش‌بینی است.

در همین زمینه، «دیلی‌تلگراف» نوشت: این حملات از سوی دولت بوش مخفی نگه داشته شده است، چراکه نگرانند این امر به همکاری آنها با چین در جبهه دیپلماتیک علیه کره شمالی و ایران، لطمه بزند. اختلافات زیادی در واشنگتن در این مورد وجود داشته، ولی سرانجام در جلسات مختلف با پنتاگون، تصمیم گرفته شده که این خبر فاش نشود.

ارتش آمریکا اکنون به شدت نگران این مسئله شده و با حمله لیزری به ماهواره‌های خود، قصد دارد میزان خطر و آسیب‌دیدگی ماهواره‌ها را هم آزمایش کند.
در همین حال، چین در حال جاسوسی از تکنولوژی‌های برتر آمریکاست که «FBI» نیز به شدت با آن برخورد می‌کند.

 

لینک : چینی‌ها ماهواره جاسوسی آمریکا را کور کردند

Professional News Site




علیرضا ::: سه شنبه 85/7/25::: ساعت 5:49 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :5579
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<